top of page

Ofree Spirit

ירדן

כל כך קרובה לישראל אך עם זאת כל כך אחרת. מדבר רחב ידיים שנותן תחושה שהולכים במאדים, היסטוריה מפוארת של העם הנבטי, טיולי אקסטרים של טיפוס וסנפלינג וסתלבט על חופי הים האדום- אלו חלק מהדברים שיש לירדן להציע. מדינה שמושלם לקפוץ אליה לסופ"ש ארוך בעלות לא גבוהה. מטורף לצאת מהבית ביום חמישי בבוקר ולחזור בשבת בלילה אחרי 3 ימים מלאי חוויות בחו"ל.

תאריך: דצמבר 2018

משך הטיול: 3 ימים

עם מי טיילתי: ההורים, אחי הגדול עומר ובת הזוג שלו עמית (שזכתה לחגוג יום הולדת בPetra)

הקדמה: ידעתי שאני נוספת לחופשה בירדן יומיים לפני הנסיעה. הורי ארגנו חופשה למקום עם זוג חברים שנאלץ לבטל להם ברגע האחרון וכשאני ואחי שמענו שהתפנו מקומות לנסיעה קפצנו על ההזדמנות להצטרף. את הטיול אמא שלי ארגנה ואני חייבת לה תודה כי היה טיול משגע.

:Tips For Trips

• סוכן נסיעות- לביצוע מעבר גבול חלק וטיול מפנק ללא עיסוק לוגיסטי כדאי לתאם עוד מהארץ עם סוכן ירדני. הוא דואג לאשרת שהייה בירדן ולמעבר גבול חלק בצד הירדני (אם נכנסים בקבוצת אנשים לירדן יש חובה בשימוש בסוכן). אם תרצו הסוכן יכול לדאוג לנסיעות ולכל אטרקציה אחרת שתבחרו במדינה. אנחנו סגרנו דרך הסוכן את כל הנסיעות והאטרקציות מראש כך שלא התעסקנו כלל בלוגיסטיקה במהלך הטיול.

• קבוצת פייסבוק- כנסו לקבוצה אוהבי ירדן לשאלות, המלצות וטיפים.

יום 1 - מעבר גבול לירדן ובילוי בAqaba

:Aqaba Spirit

השכנה של אילת ממזרח. בין אילת לAqaba קיים מעבר גבול רגלי אותו ניתן לחצות די בקלות. בAqaba יש אוכל מעולה של התרבות הערבית, מסגדים יפים וחופי ים. בעיר תוכלו למצוא מלונות יוקרה כמו באילת רק במחירים נוחים יותר.

איפה הייתי ומה עשיתי:

• מעבר הגבול לירדן- יצאנו ממרכז הארץ עם רכב בשעות הבוקר והגענו למעבר הגבול הרגלי אילת-Aqaba בשעה 11:00. את הרכב השארנו צמוד לגבול בחניית עפר חינמית. מעבר הגבול היה מהיר בסה"כ במיוחד כי הסוכן שלנו טיפל בכל הניירת בצד הירדני של הגבול. יש לשלם ביציאה מישראל 100 ש"ח ובכניסה לירדן מס מעבר נוסף. על אף המעבר החלק בגבול בצד הירדני לא אישרו לנו להעביר ספרים כתובים בעברית ונאלצנו להיפרד מהם עד חזרתנו לארץ.

• בילוי בAqaba- מהגבול נסענו לAqaba למסעדה בשם Al-Shami, מומלץ מאוד! לא היתה מנה אחת שהתאכזבנו ממנה. לאחר מכן עשינו סיבוב קצר בשוק המקומי שנמצא בצמוד למסעדה ונסענו לחנות המתוקים המדהימה Pistachio sweets and cafe - לא לוותר על הקנאפה!

• נסיעה לPetra- כשסיימנו את הבילוי בעקבה נסענו כשעתיים לפטרה. הדרך מדהימה במיוחד כי משקיפים על הערבה מהצד הירדני.

לינה:

שם: Old village hotel.

ממוקם בכפר Nabi Musa שנמצא מעל לעיר הנבטית הקדומה Petra. המלון היה מעוצב בסגנון מדברי טבעי בטוב טעם. היו חדרים מיוחדים, בירכה מחוממת, סאונה, ג'קוזי ונוף מקסים. במלון היו שאטלים חינמים לPetra.

יום 2 - Petra

:Petra Spirit

מקום מרשים ויפייפה, הזוי שזה כל כך קרוב לישראל (נמצא כמה עשרות ק"מ מזרחה מפונדק כושי בכביש 90). Petra היא למעשה עיר עתיקה המורכבת בעיקר מבתי קברות עתיקים. הקברים הם מערות, מבנים וקונסטרוקציות ענקיות חצובות באבן חול אדומה/כתומה/סגולה/ורודה. הבנייה הייחודית במקום זיכתה אותו בתואר "אחד משבעת פלאי עולם". האזור עצמו מדברי אבל הוא גבוהה ולכן יכול להיות שם קר מאוד! מומלץ לבדוק תחזית מראש ולהביא ביגוד מחמם.

איפה הייתי ומה עשיתי:

• העיר הקדומה Petra- יצאנו על הבוקר לפטרה בשאטל חינמי של המלון. בילינו בפטרה יום שלם מ8:30-16:00. יש המון מה לראות והשטח של העיר הקדומה הוא עצום. כדי להספיק לראות הכל צריך כשבוע במקום. אנחנו בחרנו לקחת הדרכה לשלוש שעות כדי לשמוע על ההיסטוריה של המקום ולאחר מכן המשכנו לסייר לבד באתר בעזרת מפה שקבלנו במרכז המבקרים. ליום באתר מומלץ להביא בגדים נוחים להליכה, כובע, אוכל והרבה מים (כניסה לPetra בעלות 50 דינר לאדם ומדריך בעלות 50 דינר נוספים).

לאכול:

מסעדת Al Wadi- מסעדה עם אוכל מקומי טעים ועיצוב אותנטי. זה היה מקום מעולה לשבת ונוח בו אחר סיור בPetra.

לינה:

שם: Old village hotel.

יום 3 - Wadi Ram

:Wadi Ram Spirit

אזור מהמם ומיוחד, במיוחד לאוהבי המדבר והמרחבים. באזור ניתן לצפות בצורות מיוחדות שהסלעים יצרו, דיונות חול, מעיינות, קירות סלע אדומים ומרחבים אינסופיים. טיול קלאסי באזור מתבצע בג'יפ איתו עוברים מנקודת עיניין אחת לאחרת.

איפה הייתי ומה עשיתי:

• הסוכן שלנו אסף אותנו בשעה 9:00 מהמלון ונסענו ליום סיור בWadi Ram.

• אחרי הסיור בוואדי רם חזרנו לAqaba למסעדה Al Shami בה אכלנו ביום הראשון.

• חציית גבול מירדן לישראל ונסיעה הביתה.

ההרשמה התבצעה בהצלחה

פייסבוק

הרשמה לניוזלטר

צור\י קשר

רוצה לתאם הדרכה?

מעוניינ/ת במסלול חלומי לחו"ל?