top of page
IMG_2682.JPG

Ofree Spirit

מוזמביק

מדינה אותנטית ולא תיירותית כל כך בחוויה שלי. יש בה חופים יפים, גלים לגלישה ואתרי צלילה מטריפים. מקום זול, אנשים מקסימים ושמחים ואוכל טעים. המדינה לא הכי מפותחת והפשטות בה ממכרת.



תאריך: פבואר 2018


משך הטיול: 11 יום


עם מי טיילתי: שקד חברה מהתיכון


הקדמה: האמת שלא ידעתי שקיימת מדינה בשם מוזמביק עד שלא פתחתי מפה לפני הטיול שלי בדרום אפריקה. כשראיתי את המדינה במפה חיפשתי עליה מידע וגיליתי שהיא מדינה עם אתרי צלילה טובים וסיכוי גבוהה לראות כרישי לוויתן. שהיא זולה ושיש בה חופים שקטים וכפרים אותנטיים. היה נשמע לי כמו הרפתקה ושינוי אווירה מדרום אפריקה וככה יצא שמצאנו את עצמנו במדינה. ידענו שיש לנו 11 יום לפני שאנחנו צריכות להגיע לנמיביה אבל לא ידענו מה תהיה התוכנית שלנו. בסוף יצא שנשארנו את כל התקופה בכפר הקטן Tofo כי התאהבנו בו. באווירה, באנשים, בקצב, באוכל ובאתרי הצלילה. כשאנחנו היינו שם היו ימים גשומים וזו לא היתה שיא העונה, בכל מקרה עדיין היה חם ונהנינו.


:Tips For Trips

  • מטבע - Metical

  • שפה - פורטוגזית

  • ויזה - יש להוציא ויזה מראש דרך שגרירות בארץ או בחו"ל

יום 1 - Maputo


:Maputo Spirit

עיר הבירה של מוזמביק. עיר עמוסה, גדולה וסוענת. לא הכי נקייה ומזמינה לפי איך שאני חוויתי אותה. מסוכן להסתובב שם בלילה אז צריך להיזהר. בעיר יש שדה תעופה ותחנות אוטובוס מרכזיות, אם לא צריך את אלו אין טעם להגיע למקום לדעתי.


איפה הייתי ומה עשיתי: 

  • שוק האמנות המקומית - יצירות בעץ, בגדים, תיקים ועוד. לא אותנטי אבל שווה ביקור, נמצא במרחק הליכה מההוסטל.


הגעה:

הגענו מדרום אפריקה מהעיר Johannesburg באוטובוס לילה לMaputo. נסענו בחברת Intercape ועברנו איתה את הגבול היבשתי בין המדינות. הנסיעה היתה נוחה ועברה חלק. כשהגענו לMaputo לקחנו מונית להוסטל בנקודה שהאוטובוס הוריד אותנו (עלות המונית 350 מטיקל).


לינה:

שם: Fatima, עלות: 900 מטיקל ללילה בדורמס. 

מההוסטלים המפורסמים בעיר. מקום בסיסי וחביב שפגשנו בו מטיילים מכל העולם. 


יום 2-10 - Tofo


:Tofo Spirit

כפר קטן ומתוק, אחרי כשבוע הכרנו חצי מהכפר. הכפר נמצא על הים ויש בו גלים לגלישה ואתרי צלילה מדהימים. בעונות מסויימות אפשר לראות גם כרישי לויתן. מקום שקט ורגוע, צנוע ולא מפותח. הזכיר לי קצת את סיני. הרבה מסעדות טעימות וקוקטייל זולים. אני הגעתי כדי לצלול ולנוח, אהבתי את המקום מאוד. המים בים לא תכלת אבל זה לא גורע מהמקום לדעתי.


איפה הייתי ומה עשיתי:

  • שגרת סתלבט - שיזוף, קריאה, דייג דגים, שייק מנגו, קניית ירקות בשוק המקומי, משחקי קלפים, קצת גלישה והמון אוכל וקוקטיילים.

  • צלילה - צלילות מדהימות עם כרישים, עטלפי ים, המון דגים, חתולי ים ועוד. יש עונות שאפשר לראות בהן כרישי לויתן ואם יש מזל גם אפשר לראות מנטה ריי (כמות החיות מרשימה, מבחינת הריף עצמו הוא פחות יפה מאילת). צללתי עם מועדון Tofo scuba. מועדון ותיק ומקצועי. כ7 דקות הליכה צפונה מההוסטל. יש במועדון מסעדה טעימה, אזור נוח וצוות נחמד (חלק מערבי וחלק מקומי). לדעתי זה המועדון היחיד שאפשר לצלול דרכו עם נייטרוקס (בתוספת בתשלום). לפני כל צלילה הרכיבו לי את הציוד והעמיסו לסירה, כך שהייתי צריכה רק לעלות על חליפה. היו מעבירים לנו תדריך על הצלילה במועדון לפני שיצאנו לסירה וההפלגות לאתרים ערכו כחצי שעה. אני צללתי כמעט כל בוקר צלילה אחת ביום. חשוב לציין שכשצוללים במוזמביק צריך לקנות מהמועדון צלילה פרמיט, כמו שמשלמים לפעמים כניסה לשמורות טבע (עלות 6 צלילות כולל נייטרוקס והפרמיט 1000 שקל).

לאכול:

האוכל בטופו טעים וזול. אכלנו בהמון מסעדות, אציין כאן את הטובות שממש אהבנו. לצערי לא כתבתי לי את השמות אז אני לא יודעת להמליץ במדויק. המנות שהם טובים בהן הן עוף ודג.

  • אסייתית - אוכל ברמה מאוד גבוהה, יש גם סושי. מקום יקר יחסית (ממוקם ברחוב של המסעדה האיטלקית).

  • מסעדת Tofo Tofo

  • פיצרייה - אחלה פיצה. עוד מנה מעולה שהזמנו שם היה טונה על אבן חמה. ממוקם ברחוב המסעדות המרכזי.

  • מסעדה הודית - מסעדה טעימה עם נוף יפה. מנות יחסית קטנות. ממוקם מאחורי מועדון הצלילה Liquid. 

הגעה:

יצאנו ב5 בבוקר בהסעה של ההוסטל Fatima לכפר על הים בשם Tofo. המיניבוס נסע מההוסטל לתחנה המרכזית בעיר להתמלא בעוד נוסעים ויצא שחיכינו כשעה וחצי עד שיתמלא.. כדאי להביא נשנושים לנסיעה כי הגענו לTofo סביב השעה 5 בערב (עלות המיניבוס 1000 מטיקל לאדם). יש דרך מוצלחת יותר לעשות את הנסיעה לTofo מMaputo, הפירוט של דרך זו מפורטת ביום 11.


לינה:

שם: Pariango, עלות: 600 מטיקל לאדם בדורמס או 500 מטיקל אם נשארים מעל 3 לילות.

הוסטל שממוקם ממש על הים. מרחק הליכה מכל מקום בכפר. מומלץ.




יום 11 - נסיעה לMapuo וטיסה לנמיביה


איפה הייתי ומה עשיתי:

  • נסיעה מTofo לMaputo.

  • טיסה מMaputo לנמיביה.

הגעה:

לקחנו מהשוק בTofo צ׳אפה (מונית שירות מקומית) לכיוון העיר Inhambana, היה צפוף מאוד!! כדאי לשבת הכי מאחורה, כי מעלים למונית עוד ועוד אנשים בעמידה ובמאחורה אין איפה לדחוף עוד אנשים (בעלות 50 מטיקל). כשהגענו לתחנה המרכזית בעיר הלכנו למשרדים של החברה Etrago לקנות כרטיס לאוטובוס. אוטובוס כחול ומרווח, לא נוח במיוחד אבל לסטנדרטים של מוזמביק היה מעולה וטוב בהרבה מהנסיעה הלוך לTofo (עלות האוטובוס 800 מטיקל ועוד 100 מטיקל לתיקים). יצאנו ב8 וחצי בבוקר מTofo והגענו ב5 וחצי בערב לMaputo. לפנות בוקר לקחנו מההוסטל מונית שסגרנו מראש לשדה התעופה. 


לינה:

שם: Fatima, עלות: 900 מטיקל ללילה בדורמס (שלמנו 800 כי יצאנו באמצע הלילה לטיסה לנמיביה).

ההרשמה התבצעה בהצלחה

פייסבוק

הרשמה לניוזלטר

צור\י קשר

IMG_4362.JPG

רוצה לתאם הדרכה?

מעוניינ/ת במסלול חלומי לחו"ל?

פנו אליי

bottom of page