top of page

Ofree Spirit

פנמה

שהיתי בפנמה 10 ימים מדהימים! מהמעט שחוויתי זו מדינה עם אנשים טובים שרק מחפשים לעזור, ג׳ונגלים ונופים יפים, חופים בתוליים וסתלבט. זו מדינה יחסית יקרה ביחס לשאר המדינות במרכז אמריקה.

תאריך: מאי 2019

משך הטיול: 10 ימים

עם מי טיילתי: טיילתי לבד ובחלק מהזמן בקרתי חברה שעבדה בפנמה באותה תקופה

הקדמה: טיילתי בניקרגואה ורציתי לבקר חברה שלי שעבדה בפנמה (3 ימי נסיעה מניקרגואה). בנוסף, עם חברת התעופה KLM בה טסתי ניתן לטוס לאירופה ומשם לארץ דרך מקסיקו או דרך פנמה אז זה הסתדר לי טוב.

:Tips for Trips

• מטבע - US Dollar, Panamanian balboa

• שפה - ספרדית

• ויזה - מקבלים בכניסה למדינה

יום 1 - מSan Jose, Costa Rica לBoquete, Panama

הגעה:

לקחתי Uber לתחנת אוטובוס של חברת Tracopa בSan Jose בקוסטה ריקה. הגעתי ברבע ל7 לתחנה לקנות כרטיס לאוטובוס לעיר David שבפנמה וב7 וחצי עליתי על אוטובוס (עלות הכרטיס 22 דולר). האוטובוס חוצה את הגבול בין המדינות וצריך לשלם מס מעבר אז צריך לדאוג שיש מזומן לנסיעה. כשהגעתי לDavid לקחתי אוטובוס של כשעה לעיירה Buquete. כשהגעתי לעיירה עליתי על מונית להוסטל  Bambuda Castle.

שם: Bambuda Castle.

הוסטל מהמגניבים שהייתי בו בחיי. ממוקם בממבנה שנראה כמו טירה עם נוף מדהים לג׳ונגל ולהרים. יש בריכה, ג׳קוזי, חדר לסרטים עם נטפליקס וגם עם סוני, מטבח ומסעדה. ההוסטל מוציא טיולי יום שונים לאיזור (אבל הם לא זולים ואפשר לעשות את רובם עצמאית). אפשר לישון בדורמס או בחדרים פרטיים במזכירים קצת את הפלך של ההוביטים ממשק הטבעות. החסרון בהוסטל שהוא מעט רחוק מהעיר אבל יש שאטלים שאפשר להשתמש בהם. בנוסף, האוכל במסעדה לא זול ויש אחלה מטבח אז כדאי להגיע מצויידים במצרכים לבישול.

יום 2 - Boquete

:Boquete Spirit

עירה קטנה בהרים עם ג׳ונגל פראי. יש שם המון מסלולי טיול שונים וחוות להכנת קפה.

איפה הייתי ומה עשיתי:

• טיול לThe Lost Waterfall - טיול לשלושה מפלים בלב הג׳ונגל. ההליכה יפה והמפלים גם יפים. זו הליכה די קצרה של כשעה וחצי הלוך חזור. מההוסטל לקחתי שאטל לעיר ומהעיר מיניבוס מקומי שהוריד בכניסה למסלול. הכניסה למקום בעלות של כמה דולרים, לא זוכרת בדיוק כמה.

• טיול לVolcan Baru - הר געש שמטפסים עליו ב12 בלילה ומגיעים לראות זריחה. מפסגת ההר אפשר לראות את הים הקריבי ואת הים הפסיפי. אני תכננתי לעלות אבל לצערי היה מזג אוויר ממש גשום אז נאלצתי לוותר. אם אתם עולים לשם תקחו ביגוד חם, לפי מה שהבנתי מאוד קר למעלה כשמחכים לזריחה.

שם: Bambuda Castle.

יום 3-9 - Playa Venao

:Playa Venao Spirit

חוף ים רחב ידיים שיושב על מפרץ. המקום מושך אליו בעיקר גולשי גלים, אבל גם גולשי קייט בעונות מסויימות ובמשך כל השנה אנשים שפשוט מחפשים קצת שקט ביום ומסיבות בלילות. מקום שקט, קטן ומשפחתי עם המון עסקים ישראלים, לא תמצאו שם את פנמה האותנטית אבל תמצאו שם קהילת ישראלים שבנויה מאנשים טובים בראש טוב. האזור מבודד ככה שהסופר יקר ובלי הרבה אופציות, מומלץ להגיע מצויידים מראש עם אוכל במידה ורוצים לבשל. אני בקרתי חברה שעבדה שם כ5 חודשים והיה לי שם מדהים מדהים מדהים. 5 ימים שעברו ברגע, המקום הזכיר לי קצת חופשה בסיני.

איפה הייתי ומה עשיתי:

• הוסטל Selina - הוסטל שהוא לב העניינים בVenao. את רוב שעות היום ביליתי בזולות ובבריכה שם. יש במהלך היום סדנאות שונות ובערב מסיבות או ערבים כיפים אחרים.

• חוף - בVenao כל היום נמצאים על החוף אז זה בלתי נמנע להכנס למים להתרענן ולהשתזף.גלישה - לקחתי שיעור גלישה והיה כיף. אם אתם לומדים לגלוש וגם אם אתם מנוסים זה המקום המושלם.

• המלון Playa Venao Hotel Resort - מלון עם בריכה מהממת וענקית עם נוף לים. אחלה אוכל ואווירה רגועה. אם רוצים קצת שקט מהצעירים והמוזיקה זה המקום ללכת אליו.

• טיול לחוף El Laboratorio - מפרץ קטן דרומית לVenao. אני הלכתי לשם ברגל כ20 דקות מההוסטל Selina. יפה, שקט מאוד ובתולי.

לאכול:

המקום מלא במסעדות עם אוכל טעים מאוד (לפי מה ששמעתי) אך יקר. אני הגעתי עם מצרכים לבישול ולא אכלתי בחוץ בכלל.

הגעה:

רוב האנשים מגיעים למקום בשאטל או מיניבוס, אני הגעתי בתחבורה ציבורית כדי לחסוך כסף ותכלס זו היתה חוויה להכיר קצת את המקומיים יותר לעומק. יום נסיעה עם המון מעברים מאוטובוס לאוטובוס אבל זה רץ, התחבורה בתדירות גבוהה והגעתי יותר מוקדם ממה שציפיתי. כדאי לצאת לדרך מוקדם כדי להגיע באור יום ולהנות מהשקיעה. בדרך עברתי בתחנות הבאות:

Boquete —> David —> Santiago —> Chitre —> Guarare —> Pedasi —> Playa Venao.

לינה:

שם: Selina, עלות: 17 דולר ללילה בדורמס.

ההוסטל שיש בו הכל. בריכה, פינות ישיבה כיפיות, מסעדה, שולחן ביליארד, סדנאות במהלך היום, מטבח מאובזר, יוגה, שולחן ביליארד מסיבות וערבים עם פעילויות. ההוסטל זה הוא הלב של הצעירים בVenao והכל סובב סביבו. ניתן לישון גם בחדרים פרטיים.

יום 10 - מPlaya Venao לPanama City, ביי פנמה

הגעה:

יצאתי מVenao באוטובוס מקומי מוקדם בבוקר לעיר הקרובה. בעיר לקחתי אוטובוס מקומי נוסף עד לתחנה המרכזית של Panama City. מהתחנה המרכזית לקחתי רכבת עד לשדה התעופה. הנסיעה ערכה כמה שעות. קיימת אופציה לקחת שאטל פרטי מVenao אבל המחיר בהתאם.

ההרשמה התבצעה בהצלחה

פייסבוק

הרשמה לניוזלטר

צור\י קשר

רוצה לתאם הדרכה?

מעוניינ/ת במסלול חלומי לחו"ל?