top of page

Ofree Spirit

מקסיקו - חופשת קייטסרף

מדינה מגוונת וענקית עם הרבה להציע. חופים קריביים עם מי טורכיז וספוטים לגלישת קייטסרף ובנוסף חופים פסיפיים עם גלים לגלישת גלים ברמה עולמית. במדינה יש צלילות, מעיינות, טיולים, מסיבות, סתלבט ונופים יפים. אוכל, פירות טרופים ותרבות צבעונית.

תאריך: מרץ 2019

משך הטיול: 15 יום

עם מי טיילתי: לבד

הקדמה: יצא לי לטייל לא מעט מאז שהשתחררתי מהצבא אבל לא חוויתי תקופה ממושכת במקום אחד. זו חוויה שהיתה לי חסרה והחלטתי שבטיול שלי למרכז אמריקה אני אביא את ציוד הקייטסרף שלי איתי ואשתקע בספוט של קייט כחודש. ידעתי שאני אטייל בגואטמלה ובליז וחיפשתי ספוט במדינה קרובה- מה שהוביל אותי למקסיקו. בפועל התוכניות שלי השתנו ולא ביליתי חודש במדינה כמו שתכננתי, בעיקר בגלל שהספוט של הקייטסרף לא סיפק את הצרכים שלי כמו שציפיתי. למרות זאת אני כן חושבת שמקסיקו הוא יעד מעולה לקייט, הסיבה שהספוטים לא סיפקו את הצרכים שלי היו בעיקר בגלל המחירים הגבוהים וחוסר הנגישות לספוטים ללא רכב או סירה. דמיינתי לגלוש במקום שהוא במרחק הליכה מההוסטל וזה לא תאם את המצאיות. חשוב לציין שיש המון ספוטים טובים במדינה גם בצד של הים הקריבי וגם בצד של הים הפסיפי. אני בקרתי בשני ספוטים בצד של הים הקריבי.

:Tips for Trips

• ציוד קייטסרף- הטסתי איתי לדרום אמריקה את רוב ציוד הקייטסרף שלי. החלטתי לקחת את הציוד איתי כי להשכיר ציוד בחו״ל עולה המון סביב ה60-100 דולר ליום. לקחתי איתי מהארץ את החופה (מידה 8), הבר, הצינור של המשאבה עם המתאם לפיה והטרפז. את הבורד החלטתי שאקנה בחו״ל יד שנייה כדי לא להיסחב עם משהו כל כך גדול ולגבי משאבה יצאתי מנקודת הנחה שבספוט של קייט תמיד יהיה מישהו עם משאבה שאוכל להשאיל ממנו. הטיול גלישה היה כחלק מטיול במרכז אמריקה אז לא רציתי לקחת תיק גולף גדול כמו שבדרך כלל לוקחים לחופשת קייטסרף. בגלל שהציוד לא נכנס לי במוצ׳ילה הלכתי על האמצע וטסתי עם מזוודה. הצלחתי להכניס בה את כל הציוד היומיומי שלי לטיול ובנוסף את ציוד הגלישה. לחופה קניתי שקית ואקום ברמי לוי וככה היא לא תפסה הרבה מקום בתיק (מומלץ לקנות שקית נוספת שתהיה ספייר). אפשר להוציא את האוויר משקית הוואקום בעזרת שואב אבק או בעזרת משאבת קייט עם אפשרות להוצאת אוויר בנוסף להכנסת אוויר (קיים בעיקר במשאבות הישנות).

• תחבורה ציבורית- יש במקסיקו תחבורה ציבורית מאוד זולה. היא לוקחת יותר זמן ממונית או שאטל מאורגן אבל שימוש באוטובוסים יכול לחסוך מאות שקלים, הפער לא הגיוני. יש סוג של שאטל ציבורי שכדאי להכיר שנקרא ״קולקטיבו״. זה מיניבוס ציבורי שעולה יותר מאוטובוס אבל פחות ממיניבוס מאורגן או מונית והנסיעה בו יחסית מהירה ונוחה.

יום 1 - מCaye Caulker, Belize לCancun, Mexico

:Cancun Spirit

אחת הערים המפורסמות במקסיקו אם לא בעולם כולו. יש בעיר חופים, קניות ומסעדה. יש סצאנה חזקה מאוד של מסיבות ומועדונים. אנשים מגיעים לCancun בעיקר כדי לנפוש, לחגוג או כתחנת מעבר משום שיש שם שדה תעופה בין לאומי. אני הייתי מסוג האנשים שהגיעו לעיר כתחנת מעבר ואם להיות כנה לא אהבתי אותה. היא היתה עמוסה, יקרה ותיירותיות מידי לטעמי אבל אני בטוחה שיש אנשים שיחלקו עליי.

הגעה:

לקחתי הפלגה לBelize City (בעלות של 17 דולר בליזיאני). מהנמל בBelize City לקחתי מונית (בעלות של 8 דולר בליזיאני) לתחנה המרכזית בעיר שנקראת Belize City Bus Terminal. צריך לשים לב לעלות על מוניות עם תג מורשה כי זה בטוח יותר מסתם מונית. בשעה 11 בבוקר עליתי על אוטובוס של חבר ADO לCancun שבמקסיקו (בעלות של 120 דולר בליזיאני). לא ניתן להזמין כרטיסים מראש בכיוון הנסיעה הזה, צריך להגיע לטרמינל ולקנות שם כרטיס אז כדאי להקדים בחצי שעה, שעה. סביב 10 בלילה הגעתי לתחנה בCancun לאיזור שנקרא Downtown.

בגבול ביציאה מבליז צריך לשלם 40 דולר בליזיאני ובכניסה למקסיקו 550 פזו. הגעתי לקנקון, מומלץ להגיע עם כסף מראש ולא להוציא כסף במעבר גבול.

שם: Selina Downtown.

הוסטל נוח וברמה גבוהה שנמצא במרחק הליכה מהתחנה שבה האוטובוס מוריד את הנוסעים. Selina היא רשת הוסטלים ברמה גבוה ומחיר נוח עם כמה עשרות סניפים במרכז אמריקה. הרשת היא בבעלות של זוג ישראלי והם לאט לאט מתפשטים ליעדים נוספים בעולם.

יום 2+3 - Cancun

איפה הייתי ומה עשיתי:

• קניית בורד לקייטסרף - בגלל שלא טסתי עם בורד (הסבר מפורט ב״Tips for Trips״) הייתי צריכה לקנות בורד במקסיקו. ביום הראשון שלי בCancun ישבתי רוב היום בהוסטל בטלפונים, מיילים ואסמסים למועדוני גלישה שונים במטרה למצוא בורד לקנייה לקייטסרף. ביום השני בעיר כבר נסעתי לקנות את הבורד שמצאתי. כדי לפגוש את המוכר של הבורד נסעתי באוטובוס שחוצה את איזור המלונות ואז מונית לספוט של קייט בקצה איזור המלונות וקניתי את הגלשן ב דולר250 (בורד של Nobil מידה 134). ניסיתי גם לגלוש קצת אבל הרוח היתה חלשה מידי לקייט שלי..

• חוף הים - חוף הים של קנקון הוא יפה עם מים טורכיז וחול לבן אבל לא הייתי אומרת שהוא עוצר נשימה. יש המון אנשים והוא היה די סוער לפחות כשאני הייתי בו. הייתי ממליצה לחפש בגוגל חופים מומלצים באיזור שהם קצת יותר רחוקים ממרכז העניינים ואז אולי הם יהיו יותר כיפים.

לינה:

שם: Selina Hotel Zone, עלות: 190 פזו ללילה לחדר של 8 אנשים.

ההוסטל ענק עם אחלה בריכה. נמצא על לגונת מים יפה למרות שאסור להכנס אליה. ההוסטל ממוקם מרחק הליכה מהים, מהסופר, מקניות וממועדונים. צריך לשים לב למחיר באתר בוקינג, לפעמים הוא יותר זול ממה שהקבלה מציעה.

יום 4-9 - Holbox

:Holbox Spirit

האי הולבוש הוא אי קטן עם עיירה חמודה מאוד. אין באי כבישים או רמזורים, רק אופניים ורכבי גולף. הים באי באמת יפייפיה והוא שטוח וטורכיזי. מקום שקט ושליו, מאוד מומלץ, אחד המקומות היותר יפים שהייתם בהם במרכז אמריקה. האינטרנט באי ממש גרוע גם בוייפיי וגם בסים מקומי, ראו הוזהרתם.

קייטסרף:

• ספוט - יש שני ספוטים באי, בשניהם יש מים בצבע טורכיז:

1. ספוט las novas: אליו מגיעים דרך היבשה, טוב לרוח צפונית. ים בספוט יחסית פלאט. לא גלשתי בספוט ככה שאין לי מה להרחיב.

2. ספוט punta mosquito: אליו מגיעים בהפלגה בתיאום מראש עם אחד ממועדוני הלישה והוא טוב בעיקר ברוח מזרחית. הים בספוט צ׳ופי/גלי. לא מומלץ להתחיל ללמוד לגלוש בספוט הזה לפי דעתי. ההפלגות לספוט בדרך כלל יוצאות בצהריים המוקדמים וחוזרות אחר הצהריים. במידה ויש הרבה שיעורים למועדון ואין מקום בסירה אין איך להגיע לספוט ובספוט אין כלום, אפילו לא צל. מחיר ההפלגה (שכולל גם חילוץ במים במידת הצורך) עם מועדון Kukulkite הוא 500 פזו. למועדון Holbox kiteboarding יש מחיר יותר טוב להפלגה אבל לא היה להם מקומות פנויים. בנוסף, למועדון זה יש הנחה להפלגה במידה ואתם עובדים על האי.

• מועדוני גלישה - באי יש שני מועדוני קייט: Holbox kiteboarding, kukulkite. אחלה חבר׳ה בסך הכל, הביסה היחידה היא שהכל מאוד יקר (אבל תכלס זה תמיד ככה בספורט הזה).

• חופה - אני גלשתי עם קייט 8, ״סקיני בוי״ של חברת בלייד (ואני שוקלת 55 קילו). הרוח לא הכי יציבה והיה יום שהרוח היתה ממש חזקה והקייט היה קצת גדול מידי וויום אחד שהרוח היתה חלשה יותר והקייט היה קצת קטן מידי. בפועל גלשתי בשני הימים אבל כדאי להגיע עם 2 קיימים כדי להגדיל טווח רוחות.

איפה הייתי ומה עשיתי:

• חוף הים - חוף הים שנמצא בצידו הצפוני של האי (הצד ההפוך ביחס לנמל של המעבורת). מים מדהימים, חול לבן, בר ומסעדות. לא צריך הרבה יותר מיזה בהבטחה.

• חוף הפלנקטונים - חוף שמומלץ ללכת אליו בלילות בשעה ללא ירח. כשהולכים בתוך המים רואים המלון פלנקטונים זוהרים, ממש מהמם.

• יוגה - האי מלא ביוגה, אני הייתי עושה כל יום יוגה בהוסטל Tribu שבו ישנתי. היוגה היתה חינם לאורחי ההוסטל.

• הבר בהוסטל Tribu - קודם כל יש Happy Houre ממש משתלם. בכל ערב בשבוע יש פעילות או הופעה בבר. אווירה מגניבה והשתתפות ללא תשלום.

• השכרת אופניים - אפשר להשכיר בכל פינה בעיר אופניים ולנסוע לחופי הים השונים באי (אם אתם לא בקטע אפשר להשכיר גם רכב גולף). אני קבלתי אופניים במתנה למשך השהות שלי ממקומי מקסים שעזב את האי בדיוק כשהגעתי. המרחקים באי יחסית קצרים אבל זה בכל זאת היה נוח לרכב על האופניים ממקום למקום.

• כיכר העיר - חצי כיפה ענקית עם ציור גרפיטי מגניב. נמצא בלב האי ליד כל המסעדות, הסוכנויות והחנויות.

• אטרקציות נוספות - שחיה עם כרישי לויתן (בעונה), שייט לאיים קרובים, תצפיות ציפורים ופלמינגו. אני לא עשיתי אף אחת מהאטרקציות אז לא יכולה לספר מניסיון.

הגעה:

לקחתי מכביש הראשי מחוץ להוסטל אוטובוס קו R1 (בעלות 12 פזו) לתחנה של האוטובוסים מחברת ADO ושם עליתי על קולקטיבו, סוג מיניבוס ציבורי (בעלות 200 פזו) לעיירה צ׳יקילה. מצ׳יקילה לקחתי הפלגה (בעלות 150 פזו) לHolbox וכשהגעתי לאי נסעתי בגולף קאר (בעלות 40 פזו) להוסטל tribu. סהכ הדרך ערכה כ3 וחצי שעות. הקולקטיבו לא יוצאים כל הזמן לציקילה ואפשר במקום לסגור שאטל או לקחת אוטובוס, ההפלגות בין ציקילה לHolbox יוצאות כל חצי שעה.

לינה:

שם: Tribu, עלות: אני לא זוכרת את המחיר במדויק אבל הוא סביב 350 פזו ללילה.

ההוסטל טריבו הוא אחלה הוסטל עם חדרים נוחים, מטבח אש, קרוב לים, בר, יוגה בחינם, פעילויות בבר ואחלה צוות. הוא קצת יקר ועדיף לסגור אותו דרך האתר שלהם כי יש שם 5 אחוזי הנחה. מומלץ להזמין חדר ממוזג

עוד הוסטל חמוד באי הוא Padma, הוא נפתח חודש לפני שהגעתי והוא נראה ממש מתוק עם בעלים חמוד שיצא לי להכיר. הוסטל עם מסעדה טבעונית ויוגה והוא קרוב לים.

יום 10-12 - Isla Blanca

:Isla Blanca Spirit

רצועת חוף צרה מאוד חצי שעה מCancun שמצד אחד יש לה ים סוער ומצד שני יש ים רגוע מאוד בזכות העובדה שהקרקעית נשארת רדודה לכמה מאות מטרים. יש במקום רוח מעולה והוא מושך אליו גולשים מכל העולם ובכל הרמות (והוא יפה מאוד גם לא רק לגולשים). זה ספוט מעולה לגולשים מתחילים, בגלל שהוא רדוד אפשר לעמוד במים במידה ונופלים וללכת ברגל לקחת את הבורד במידה והוא נפל. הדבר השלילי בזה שהחוף רדוד הוא שאם לא יודעים לקפוץ ולנחות עדיין מושלם הנחיתה יכולה להיות ממש מסוכנת, בעיקר בשפל. Isla Blanca הוא מקום מבודד כך שאם מגיעים לשם לכמה ימים כדאי לקנות כל מה שצריך לפני כן. צריך רכב כדי להגיע (כניסה לאיזור של הספוט בעלות 50 פזו לרכב). השביל לא סלול אבל ניתן להגיע עם רכב רגיל גם ללא 4x4. אני לא טיילתי עם רכב והייתי לוקחת טרמפ עם אנשים מהמלון לספוט וחזרה כל יום.

הגעה:

לקחתי מהאי הפלגה לצ׳יקילה ב7 בבוקר (בעלות 150 פזו), מצ׳יקילה אסף אותי שאטל שסגרתי דרך ההוסטל לCancun (בעלות 350 פזו). בעיר השאטל הוריד אותי לפי בקשתי בתחנת האוטובוסים של חברת ADO. מתחנת האוטובוסים לקחתי מונית כל כחצי שעה נסיעה (בעלות 250 פזו) לIsla Blanca למלון Ikarus. ביום ההגעה כבר הספקתי לגלוש!

לינה:

שם: Ikarus, עלות: 15 דולר ללילה לאוהל בבעלות המקום.

מלון שסובב סביב קייטסרף שיש בו כמה אופציות לשינה: קמפינג, ואן, אוהלים של המקום, חדרים פרטיים וערסלים. המקום נמצא על חוף ים מבודד עם נוף לשקיעה ויש בו. מועדון קייטסרף ומחסן לשים בו את הציוד בלילה. אין במקום מטבח שאפשר לבשל בו עצמאית ואם אין כלי בישול עצמאיים האופציה היחידה היא לאכול במסעדה. בעקרון מIkarus צריך לנסוע 10 דקות כדי להגיע לספוט של הגלישה אבל לפעמים אפשר גם לצאת לגלוש מהחוף של המלון עצמו, תלוי בכיוון הרוח. יש אווירה מגניבה במקום, למרות שהוא היה יקר נהנתי בו.

יום 13+14 - Cancun

איפה הייתי ומה עשיתי:

לא עשיתי הרבה, בעיקר נחתי בבריכה של ההוסטל והתעסקתי בהזמנת טיסות, מלונות וכו לקראת המעבר לניקרגואה.

הגעה:

הזמנתי מונית לCancun מהמלון (בעלות 350 פזו).

לינה:

שם: Selina Hotel Zone, עלות: 190 פזו ללילה לחדר של 8 אנשים.

יום 15  - ביי מקסיקו, נסיעה לשדה התעופה

הגעה:

הגעה לשדה התעופה מאיזור המלונות בCancun יכולה להיות מאוד יקרה. אני סגרתי מונית מההוסטל לשדה התעופה וחלקתי את המונית עם זוג תאילנדים שתאמתי איתם מראש כדי לצמצם הוצאות (עלות המונית 450 פזו). יש אופציה לקחת אוטובוס ציבורי ממש בזול לשדה התעופה או להרשם לשאטל שנקרא superbus שעולה 10 דולר שאוסף מהמלון ומוריד בשדה.

ההרשמה התבצעה בהצלחה

פייסבוק

הרשמה לניוזלטר

צור\י קשר

רוצה לתאם הדרכה?

מעוניינ/ת במסלול חלומי לחו"ל?