top of page
IMG_2682.JPG

Ofree Spirit

ניקרגואה

ניקרגואה היא מהמדינות הפחות מוכרות במרכז אמריקה. במדינה יש המון הרי געש וחופים בתוליים רחבי ידיים. יש נקודות קסומות בטבע, מסיבות וערים מתוקות. ניקרגואה מושכת אליה גם גולשי גלים מכל העולם בזכות ספוטים מעולים לגלישה. בשנת 2018 המדינה היתה על סף מלחמת אזרחים והיה מסוכן להגיע ולטייל בה. בעקבות זאת כשאני טיילתי שם הרבה מהמקומות שנהגו להיות תיירותיים היו שקטים ולעיתים נטושים. הסיטואציה גרמה לי לחוות את המדינה באותנטיות ואני אהבתי את זה.ר וב התיירות במדינה מתרכזת בצד הפסיפי והמערבי אם כי יש גם מעט דברים בצד הקריבי.


תאריך: אפריל 2019


משך הטיול: 16 יום


עונות לטיול במדינה:


עם מי טיילתי: הגעתי לבד ופגשתי שלושה בנים ישראלים שהמשכתי איתם לכל התקופה במדינה


הקדמה: טיילתי בצד הקריבי במקסיקו וחיפשתי לעבור ליעד פחות תיירותי ויותר אותנטי. ההורים שלי וחברה נוספת טיילנו בניקרגואה בעבר והיה נשמע לי שזה המקום שאני מחפשת. המדינה לגמריי ענתה על הציפיות שלי והיה לי כיף מאוד להגיע למקום פחות תיירותי בכללי ובייחוד בישראלים. כשטיילתי זו בדיוק היתה התקופה שהרבה מהחברים שלי טיילו בדרום אמריקה והאמת היא שקצת נמאס עלי לראות את אותן התמונות באינסטגרם, להגיע למדינה שלא ראיתי אותה בעבר בשום מדיה חברתית היה חוויה כי לא ידעתי למה לצפות וזה היה לי טוב ומיוחד.


:Tips for Trips

  • מטבע- Cordoba

  • שפה- ספרדית

  • ויזה- מקבלים בכניסה למדינה

יום 1 - מSan Jose, Costa Rica לSan Juan Del Sur, Nicaragua


הגעה:

יצאתי לפנות בוקר מההוסטל Selina שבSan Jose עם מונית שהזמנתי דרך Uber לתחנה של חברת  Nicabus (עלות המונית 1,000 קולון). החברה Nicabus עושה בין היתר מעברי גבול בין קוסטה ריקה לניקרגואה באוטובוס. את הנסיעה סגרתי מראש דרך המייל (שמצאתי באתר שלהם) וכשהגעתי למשרדים שלמתי על הנסיעה. האוטובוסים של החברה הזו יוצאים כל יום ב4 בבוקר וב6 וחצי בבוקר (עלות הנסיעה 26 דולר ובנוסף יש 8 דולר מס יציאה מקוסטה ריקה ו13 דולר מס כניסה לניקרגואה). יש כמה חברות שעושות את הנסיעה ואחרי כתבה שקראתי שפירטה על הנסיעות השונות בחרתי בחברה הזו. היא לא החברה הכי זולה אבל גם ממש לא הכי יקרה, הייתי התיירת היחידה על האוטובוס. אחלה אוטובוס עם וייפיי ומושבים נוחים, הכל מאורגן והתנהל חלק, הצוות דואג להכל וכבר משלמים את המיסי מעבר על האוטובוס אז זה רץ. בגבול עם ניקרגואה הם אוספים את הדרכונים ומעבירים אותם בגבול בזמן שכל אחד לוקח את המזוודה שלו לשיקוף - יעילות. כדאי להחליף בכניסה לניקרגואה בגבול 10 דולר לקורדובה שיהיה כסף מקומי להמשך הנסיעה. 

סביב השעה 11 בבוקר הורידו אותי בצומת על כביש ראשי בניקרגואה ממנו אפשר להגיע לSan Juda Del Sur. בצומת היו מוניות אבל קראתי מראש שניתן לקחת אוטובוס ממש בזול אז הלכתי לתחנה שנראתה לי בכיוון של San Juan וגם התייעצתי עם הנהג לפני שהוא הוריד אותי. למזלי היו אנשים ״בתחנה״ (אין באמת תחנה זה סתם מקום בצד הדרך). אחרי כחצי שעה הגיע האוטובוס שעלה מחיר מצחיק ונסעתי כ40 דקות ״בציקן בס״ (כמו סקול באס) מפוצץ עם המקומיים. אפשר לקחת גם מונית אבל זה יעלה סביב ה20-15 דולר. 


טיפים לקראת חציית הגבול: 

  • להוריד מפות דרך גוגל מפס כדי שתהיה אופציה להשתמש בהן ללא אינטרנט.

  • לא לקנות סים מקומי בגבול עם ניקרגואה זה יקר יותר.

  • להביא נשנושים לדרך.

  • הטיפ החשוב ביותר - במייל כשמזמינים את הנסיעה לבקש מושב לנסיעה בקדמת האוטובוס. בחלק האחורי יש שירותים והריח לא נוראי אבל אם אפשר להימנע אז למה לא. 

לינה:

שם: Casa Oro

הוסטל שיש בו גם חדרים פרטיים. קרוב לים וממוקם על אחד הרחובות הראשיים של העיר. גיליתי שיותר זול להזמין דרך hostel world מאשר מול הדלפק הראשי שלהם. הוסטל חמוד סה״כ אבל שום דבר מיוחד. 


יום 2-5 - San Juan Del Sur


:San Juan Del Sur Spirit

עיר חוף קטנה שממוקמת על מפרץ יפה. יש בסביבה המון חופים יפים, ספוטים טובים לגלישה ומסעדות. העיר היא עיר המסיבות של ניקרגואה והיא העיר אליה מגיעים המקומיים לנפוש בחופשים שלהם. אני הגעתי בדיוק בחג הפסחא ככה שהעיר היתה מפוצצת מאוד ולי היה קשה עם זה אבל הבנתי שזה לא משקף את המציאות ובדרך כלל הרבה יותר רגוע שם.


איפה הייתי ומה עשיתי:

  • תצפית הצלב - מעל המפרץ של העיר יש תצפית יפה על העיר והים עם פסל של ישו. כדאי להגיע בשקיעה. התצפית אמנם מעל העיר אבל מומלץ להגיע עם רכב, אופנוע או מונית כי היא קצת רחוקה. 

  • חוף Hermosa Beach - רצועת חוף טבעית ויפה כמעט בלי אנשים. יש שם ספוט לגלישה וכיף להכנס למים לשחות ולהתרענן. הגעתי לשם עם שאטל של ההוסטל Casa Oro (בעלות 8 דולר לנסיעה הלוך חזור, 5 על הנסיעה ו3 עלות הכניסה לחוף).

  • מלון Hush - מלון קטן במעלה גבעה ליד העיר. יש שם בריכה מדהימה ואחלה אוכל. אני הלכתי לשם פעמיים להסתלבט, אפשר להיכנס חופשי וללא עלות, פשוט להזמין משהו לאכול או לשתות. המקום מומלץ גם לשקיעה.

  • חוף Mederas Beach - חוף עם גלים לגלישה. אני לא גלשתי אבל נהניתי מרצועת החוף הטבעית נטולת הבנייה. אני הגעתי לשם ברגל מההוסטל Selina אבל ניתן לקחת שאטל מהעיר של ההוסטל Casa Oro (בעלות 5 דולר לנסיעה הלוך חזור).

  • מועדון Iguana - מועדון עם מסיבות בעיר בסופי שבוע (עלות הכניסה 100 קורדובה).

  • מסיבת Sunday Funday - סבב מסיבות שעובר ב4 מועדונים/הוסטלים, מתחיל ב1 בצהריים ונגמר בשעות הקטנות של הלילה. מומלץ מאוד היה אדיר. 

  • בית חב״ד - זוג מקסים ברמות שפתח בית חב״ד לפני כ8 שנים. אני הגעתי ערב לפני פסח אז הלכתי לראות איפה המקום ומי הנפשות הפועלות. יצא שנשארתי לעזור בבישולים לקראת החג ולביעור חמץ. חגגתי ליל הסדר משפחתי ואינטימי בבית חב״ד בספרדית, אנגלית ועברית. אחלה אוכל ואחלה אווירה והכי חשוב שהכרתי שם שותפים לכל התקופה בה טיילתי בניקרגואה. 

לאכול:

  • מסעדת dale ques - מסעדה טובה עם אוכל מערבי וטעים מאוד. היא היתה מדורגת ראשונה בTripAdvisor וחזרתי אליה כמה פעמים. גיליתי שהיא בבעלות של ישראלי בשם נועם.

לינה:

החלפתי כמה מקומות לינה בימים שלי בעיר בעיקר כי בגלל שהיה פסחא היה מפוצץ ולא היו מקומות פנויים לכמה ימים. המקום המועדף עלי מבין השלושה היה Pacha Mama. 

  • שם: Casa Oro- הוסטל שיש בו גם חדרים פרטיים. קרוב לים וממוקם על אחד הרחובות הראשיים של העיר. גיליתי שיותר זול להזמין דרך hostel world מאשר מול הדלפק הראשי שלהם. הוסטל חמוד סה״כ אבל שום דבר מיוחד. 

  • שם: Pacha Mama- הוסטל נחמד עם בריכה ומטבח. חדר דורם עם לא מעט אנשים אבל עם המון חלונות ונוף ככה שהוא מאוורר כל היום. אם ישנים שם מקבלים הנחה במסיבה המפורסמת שהם עורכים בימי ראשון ״Sunday Funday״ (פירוט ב״איפה הייתי ומה עשיתי״). ממוקם קרוב לחוף ונמצא ברחוב צדדי כ3 דקות הליכה מהרחוב הראשי של העיר. 

  • שם: Selina- ממוקם ליד חוף Maderas. מקום שקט במהלך היום עם בריכה מפנקת ובסופי שבוע יש מסיבות. חדרי דורמס ברמה גבוהה ומאוד נוחים, יש גם חדרים פרטיים. ההוסטל ממוקם כ20 דקות נסיעה מהעיר בכביש עפר.  

  • שם: Hostel Brisas Y Olas, עלות: 6 דולר ללילה בדורמס- הוסטל בסיסי מאוד ודי מעפן. ממוקדם קרוב לים ולרחוב הראשי. יש אפשרות לישון בדורמס או בחדרים פרטיים.



יום 6-8 - Ometepe


:Ometepe Spirit

אי שמורכב משני הרי געש וממוקם במרכז אגם ענק. חופים יפים על שפת האגם, ג׳ונגלים פראיים, שקיעות מטורפות, הרי געש, גחליליות, טיולי יום, מפלים ומעיינות. מקום קסום, אסור לפספס. 


איפה הייתי ומה עשיתי:

  • מעיין ojo de Agua - מעיין עם מים צלולים מהממים ועם טרזן למים עם זאת המקום בנוי מידי לטעמי. מזכיר את המעיינות של ״שביל המעיינות״ בעמק בית שאן. בנו בריכה גדולה והמקום לא מרגיש טבעי.

  • חוף mango beach - חוף על שפת האדם עם נוף לאחד מהרי הגעש. נסענו לראות משם שקיעה, היה עוצר נשימה!

  • טיול לVolcan maderas - טיפוס להר הגעש שכולו ג’ונגל מהמם. בקצה הר הגעש יש אגם ובדרך יש נוף יפה לאי כשהג'ונגל נפתח פה ושם. רוב האנשים לוקחים הדרכה בעלות של כ25 דולר ואנחנו החלטנו ללכת לשם עצמאית בעזרת המפות של האפליקציה Maps.Me. הגענו עם הרכב לנקודת ההתחלה סביב 6 בבוקר וחזרנו סביב 3 בצהריים אחרי הרפתקאות וקצת מחקר והתברברות על ההר במטרה לחפש תצפית טובה מהפסגה אל עבר האי. טיפ נחמד, השביל הצפוני יותר שעולה/יורד מההר הוא עם יותר נוף. 

  • סאפ - בהוסטל שישנו בו El Pital אפשר להשכיר סאפים ולשוט באגם. 

הגעה:

נסענו לSan Jorge ועברנו במעבורת עם הרכב לאי עם הרכב. ההפלגה לקחה כשעה וחצי למרות שהמרחק קצר יחסית.


לינה: 

שם: El pital.

מקום האווירה היפית מגניבה על שפת האגם. יש הולה הופ, ג׳גלינג, נדנדות ומפעל שוקולד. ההגעה לשם לא פשוטה כי הכביש שיורד לשם הוא כביש עפר אז רוב האנשים הולכים אותו ברגל, אנחנו נסענו ברכב. אין מטבח במקום אבל יש אפשרות להירשם לארוחות ערב (אנחנו אכלנו לילה אחד ונהנינו אבל לא היה משביע כל כך). אהבנו את המקום מאוד! שקיעות מדהימות, סאפ על האגם, גחליליות בלילה ושייק שוקולד בננה מושלם. אחת לשבוע יש מסיבה וטקס קקאו. ההוסטל ממוקם ליד הכפר Balgue.



יום 9 - Granada 


:Granada Spirit

עיר עם בניה יפה, מסעדות, ברים וחנויות. העיר מוקפת מקומות שאפשר לנסוע אליהם כטיולי יום. אני דעתי לעיר ללילה אחד בעיקר כי טיילתי עם בנים שגולשים והם היו יותר בקטע של חופים אבל אפשר לעשות שם כמה לילות בכיף. 


איפה הייתי ומה עשיתי:

  • הכיכר המרכזית - כיכר יפה מוקפת בניינים יפים, כנסיה עתיקה, בתי קפה ומסעדות.

  • השוק המקומי - שוק שאפשר למצוא בו הכל. אנחנו עשינו קניות בחנויות יד שנייה של בגדים ומצאנו כמה מציאות ממש שוות בכלום כסף. נמצא כ3 דקות הליכה מהכיכר המרכזית.

  • הר הגעש Volcan Masaya - הר געש שניתן להסתכל פנימה ולראות בריכת לבה ענקית. זה אחד משלושת הרי הגעש היחידים בעולם שאפשר לעשות את זה וזה ממש מדהים. כדאי להגיע למקום לפני רדת החשכה, לראות שקיעה במקום ואז בחושך להסתכל לתוך לוע הר הגעש. כדאי להגיע קצת לפני הפתיחה של השמורה כי לפעמים יש תור של רכבים.

  • מסיבה בTree House - הוסטל שבנוי על בית עץ עם דורמס, ערסלים וחדרים פרטיים שנמצא באמצע היער. בכל יום שישי יש בו מסיבה טירוף. היה אדיר. יש שאטלים הלוך חזור לעיר שהמסיבה מארגנת, צריך לבדוק באתר שלהם את השעות ונקודות האיסוף. 

  • בר Sandbar - בר בעיר שהרצפה שלו היא חול. יש אווירה טובה ושולחן ביליארד. אנחנו הלכנו לשתות שם לפני המסיבה בTree House. 

לינה:

שם: Selina.

הוסטל נוח עם חדרים פרטיים ודרומס עם מזגן ומים חמים. יש מטבח, בריכה כיפית, שולחנות ביליארד, חדר קולנוע, חדר סוני והרבה צעירים. ממוקם במרכז העיר ממש על הכיכר המרכזית. 



יום 10-12 - Playa Popoyo


:Playa Popoyo Spirit

חוף שקט ודי בתולי בכפר פשוט. זה ספוט לגלישת גלים וכל מה שעושים שם סובב סביב זה. יש רצועה של מלונות, הוסטלים ומסעדות ממש על הים. אני לא גולשת אבל עדיין נהנתי שם מאוד מהאנשים, מהשקט, מצילום הגולשים ומהסתלבט. יש שני סופרים קטנים במקום אז כדאי להגיע עם מצרכים מראש, ירקות טריים אפשר לקנות שם בכל בוקר ממשאית קטנה שמגיעה להוסטל. 


לינה:

שם: The burrle. 

הוסטל מתוק עם מרפסת לים, מטבח, מסעדה וחדר עם מזגן ושירותים. יש בהוסטל הרבה צעירים ובידורית שהיינו עושים איתה כל ערב מסיבה מאולתרת. אנחנו ישנו בחדר לארבעה אנשים במחיר טוב. 




יום 13 - Leon


:Leon Spirit

עיר יפה עם דוכני רחוב, כיכרות תוססים, מסעדות (אפילו מהרשתות הגדולות כמו מקדונלדס ופיצה האט), ברים ומועדונים. כשאנחנו הגענו לעיר היא היתה די נטושה אחרי המצב שהיה במדינה מאפריל 2018 עד סוף השנה בערך. הוסטלים שהיו בנויים לעשרות אנשים היו ריקים.. היה עצוב לראות וגם מבאס אבל אני מאמינה שהתיירות תחזור במדינה להיות מה שהיתה תוך שנה או שנתיים. העיר מוקפת המון הרי געש חלקם פילים וחלקם לא. אפשר לעשות טיולי יום שונים להרים או טיול של כמה ימים בהם מבקרים בכמה מהרי געש.


איפה הייתי ומה עשיתי:

  • גלישה מהר געש Volcano Boarding - עליה של כ40 דקות להר געש עם נוף מדהים של 360 מעלות מהפסגה שלו. ההר געש פעיל ואפשר להרגיש את הקרקע החמה. כל העליה סוחבים בורד וסרבל מיוחד ואז כשמגיעים לפסגה יורדים בגלישה על הטוסיק מההר למטה. חוויה אדירה!!!! לא לפספס. אנחנו סגרנו את הטיול דרך ההוסטל שלנו והיה לנו מדריך מקומי מקסים. הטיול כלל הסעה, הדרכה, בורד, פירות ובירה (עלות הסיור 22.5 דולר לאדם). ההמלצה הרווחת היא לעשות את הסיור דרך ההוסטל Bigfoot אבל היו להם רק סיורים בלילה ורצינו ללכת מוקדם אז סגרנו דרך ההוסטל שלנו והיה מושלם. ראינו קבוצות אחרות עם מדריכים מערביים שידעו להסביר פחות על המקום ותכלס זה היה נראה מהצד הרבה יותר תעשייתי.  יש אפשרות להגיע למקום באופן עצמאי (חייב רכב 4x4), להשכיר בורד בכניסה ולעשות את הטיול ללא מדריך. 

לינה:

  • שם: lazybones- הוסטל עם בריכה, שולחן ביליארד וארוחת בוקר כלולה. מקום מגניב שבנוי להרבה אנשים אבל שוב, בעקבות המצב במדינה היה די נטוש. 

  • שם: poca a poca- קבלנו המלצה חמה להוסטל הזה, הוא היה מלא אז לא ישנו בו.



יום 14 - The Boom


:The Boom Spirit

חוף של גלישה שנקרא The Boom ליד הכפר Aposentillo. מקום שהתגלה כנטוש לגמרי. יש המון מלונות והוסטלים וכולם היו ריקים או סגורים. רצועת החוף היא ענקית, בתולית וריקה. היה שם די מדהים אבל היינו היחידים במקום ובשבילי זה היה קצת יותר מידי אז הייתי שם לילה ועזבתי. שימו לב להגיע מצויידים עם חומר נגד יתושים ומצרכים לבישול. 


לינה:

  • לא זוכרת את השם סורי.. נמצא בהמשך השביל אחרי ההוסטל The Boom, המלון הכי קרוב לחוף ועם בריכה, קשה לפספס. עלות: 10 דולר ללילה לאדם בחדר עם 4 מיטות, מזגן ושירותים ומקלחת- מלון שממוקם הכי קרוב לספוט. יש בו בריכה ואחריו לנו מטבח מאולתר ומושקע. בגלל שהמקום היה לגמריי נטוש התמקמנו וקבלנו מחיר מעולה. 

  • שם: The boom- הוסטל בסיסי עם בעלים מקסימים. הבנו מהצלמות שרוב מי שמגיע לשם כדי לגלוש ישן שם.

  • שם: Tipi And Tapas- חדרים בסיסיים וקצת יקרים אבל עם המון פינות ישיבה מגניבות על החוף. ההוסטל לא היה על הספוט של הלישה אז לא ישנו שם. 



יום 15 - מThe Boom לChinandega


:Chinandega Spirit

הגעתי לעיר לקראת ערב ועזבתי לפנות בוקר אז לא כל כך ספגתי את המקום, מהמעט שכן ראיתי לא אהבתי. מהתחושה שלי זו עיר שלא רגילה לראות תיירים ובאמת לא היו בה הרבה אופציות ללינה. קבלתי אין ספור קריאות מחפיצות ברחוב והרגשתי ממש לא בנוח. הייתי נמנעת מהמקום.


איפה הייתי ומה עשיתי:

סיבוב בחוף - לפני שנסעתי הלכנו לטיול ברגל מהמלון לחוף של The Boom. חוף נטוש בקטע טוב ויפה מאוד עם המון סרטנים צבעוניים. החלטתי לעזוב את The boom ולנסוע לפנמה לפגוש חברה שלי שעבדה שם באותה התקופה. 


הגעה:

הבנים הסיעו אותי עם הרכב לכביש ״הראשי״ מול בית החולים האזורי לתחת אוטובוס. מהתחנה לקחתי ״צ׳יקן באס״ לעיר Chinandega. כשהגעתי לעיר תפסתי מונית להוסטל שהזמנתי. 


לינה:

אני לא זוכרת איפה ישנתי, כנראה אני מדחיקה. זה היה מקום מזעזע ואני ממש לא מפונקת. וודאו שאתם ישנים במקום בטוח כי העיר הזו נתנה לי תחושה של מקום מאוד מפוקפק.


יום 16 - מChinandega, Nicaragua לSan Jose, Costa Rica


הגעה: 

סגרתי דרך המייל נסיעה עם Nicabus לכיוון San Jose בקוסטה ריקה. המשרד נפתח בשעה 5 והאוטובוס יצא ב5 וחצי בבוקר מChinandega. נסיעה נוחה שעברה בכמה מקומות לאסוף נוסעים אבל הכל היה על הדרך, סה״כ לקח 13 שעות נסיעה. כשהגעתי לSan Jose בקוסטה ריקה לקחתי אובר לסלינה (השתמשתי בוייפיי מהאוטובוס כדי להזמין). האוטובוס מאוד נוח, יש וייפיי ושירותים (עלות הנסיעה 35 דולר שלא כללו את התשלום במעברי הגבול אותם פירטתי ב״יום1״).


לינה:

שם: Selina San Jose.

הוסטל עם חדרים פרטיים ודורמס. הכל נוח מאוד, יש מסעדה ומטבח במקום.

ההרשמה התבצעה בהצלחה

פייסבוק

הרשמה לניוזלטר

צור\י קשר

IMG_4362.JPG

רוצה לתאם הדרכה?

מעוניינ/ת במסלול חלומי לחו"ל?

פנו אליי

bottom of page